Η διαδικτυακη δημοσιογραφια στην Ελλαδα

online newsΑπό το 2008 στις σχετικές έρευνες καταγράφεται η σταδιακή και με αργούς ρυθμούς ανάπτυξη της διαδικτυακής δημοσιογραφίας στην Ελλάδα. Οι δικτυακοί τόποι των ελληνικών εφημερίδων γίνονται περισσότερο φιλικοί προς το χρήστη και το περιεχόμενό τους εμπλουτίζεται, αλλά η διαδραστικότητα με το κοινό τους παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Την εποχή εκείνη οι Έλληνες εκδότες δεν έδειχναν να αντιλαμβάνονται τη σημασία της παροχής διαδραστικών υπηρεσιών στους χρήστες.

Το 2009, στους δικτυακούς τόπους των εφημερίδων πανελλαδικής κυκλοφορίας καταγράφεται η ανάπτυξη on demand υπηρεσιών για την προώθηση περιεχομένου, καθώς το 39% αξιοποιεί τα RSS και το 29% Newsletter μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Παράλληλα το 7% των εφημερίδων διέθετε έκδοση για PDA και WAP τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως πρόδρομοι των σημερινών smartphones, ενώ καμία εφημερίδα δε διέθετε έκδοση για ταμπλέτα. Η διαδραστικότητα των δικτυακών τόπων των εφημερίδων το 2009 κρινόταν χαμηλή και περιορισμένη, καθώς η πλειοψηφία είχε ενσωματώσει λίγα σχετικά εργαλεία και χαμηλής διαδραστικής αξίας. Σχετικά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2009 διαπιστώνεται η αξιοποίησή τους από τις εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας, σε αρχικό στάδιο αλλά με αυξητική τάση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 20% των εφημερίδων αξιοποιεί το Facebook και το YouTube, το 12% διαθέτει λογαριασμό στο Twitter ενώ το 10% των εφημερίδων λειτουργεί Blog.
Πιο πρόσφατα τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα (όπως οι Ραδιοφωνικοί Σταθμοί) έχουν αρχίζει να αξιοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό τις νέες τεχνολογίες, ενσωματώνοντας διαδικτυακά εργαλεία προκειμένου να παρέχουν στο κοινό τους νέες υπηρεσίες, ενώ κάνουν περισσότερο αισθητή την παρουσία τους στα social media. Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται χαρακτηριστικά στην έρευνα “Web 2.0 tools in radio’s web sites”, των Γιάννη Αγγέλου και Ανδρέα Βέγλη, η οποία παρουσιάστηκε στο 4th European Communication Conference (ECREA) στις 24-27 Οκτωβρίου 2012 στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας.

Διαβάστε σχετικά:
Exploring structural interactivity in online newspapers: A look at the Greek Web landscape by Paschalia–Lia Spyridou and Andreas Veglis First Monday, Volume 13 Number 5 – 5 May 2008

«Μελέτη των δικτυακών τόπων των ελληνικών ΜΜΕ», ΙΟΜ, Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ, Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 2009 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s