Ερευνα: Deals στο Διαδικτυο

deals, sites, offers, προσφορές, έρευναΣτη συγκεκριμένη μελέτη γίνεται μία προσπάθεια να καταγραφούν τα κυριότερα χαρακτηριστικά των ελληνικών δικτυακών τόπων οι οποίοι προωθούν προσφορές. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι μελέτη παρατήρησης.
Δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν δέκα δικτυακοί τόποι. Η περίοδος η οποία ερευνήθηκε είναι το διάστημα 01/03/2014-07/03/2014. Μονάδα της μελέτης αποτέλεσε ο λογαριασμός του κάθε δικτυακού τόπου στο Twitter. Παράλληλα καταγράφηκε ο αριθμός των Likes στην σελίδα του κάθε δικτυακού τόπου στο Facebook, καθώς επίσης η κατάταξη τους στο σύνολο των ελληνικών ιστοσελίδων.

Επισημαίνεται ότι στο διάστημα αυτό περιλαμβάνεται το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Η επισήμανση αφορά το γεγονός ότι στις αργίες παρατηρείται μειωμένη ή ακόμη και μηδενική ανάρτηση προσφορών από τους περισσότερους δικτυακούς τόπους.

deals, sites, προσφορές, επισκεψιμότητα

Η κατάταξη με βάση την επισκεψιμότητα των δικτυακών τόπων οι οποίοι εμπεριέχουν προσφορές μετρήθηκε με βάση τον δικτυακό τόπο Alexa.com. Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες μετρήσεις οι δικτυακοί τόποι που μελετήθηκαν διαφέρουν σημαντικά ως προς την κατάταξή τους στο σύνολο των ελληνικών ιστοσελίδων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρώτος δικτυακός τόπος του δείγματος βρίσκεται στην θέση 251 μεταξύ των ελληνικών ιστοτόπων, ενώ ο τελευταίος στην θέση 17085.

ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Μεγάλες είναι και οι διαφορές οι οποίες καταγράφονται στον αριθμό των Likes στις σελίδες των δικτυακών τόπων στο Facebook, καθώς κυμαίνονται από 1390 έως και 53656.

facebook, likes, deals, sites, προσφορές

Στη σύγκριση μεταξύ της κατάταξης των δικτυακών τόπων με βάση την επισκεψιμότητά τους όπως προκύπτει από το Alexa.com και του αριθμού των Likes στις σελίδες τους στο Facebook προκύπτει το συμπέρασμα ότι σχεδόν ταυτίζονται. Οι πέντε από το σύνολο των δέκα δικτυακών τόπων βρίσκονται στην ίδια θέση τόσο όσον αφορά την επισκεψιμότητά τους όσο και ως προς τον αριθμό των Likes στο Facebook. Άλλοι τρεις δικτυακοί τόποι μεταβάλλουν οριακά την θέση τους στην κατάταξη με βάση την επισκεψιμότητα και τον αριθμό των Likes και μόνο δύο διαφοροποιούν σημαντικά την θέση τους στην επισκεψιμότητα από αυτή του αριθμού των Likes.
Συμπεραίνεται λοιπόν ότι η επισκεψιμότητα των συγκεκριμένων δικτυακών τόπων επηρεάζεται άμεσα από τον αριθμό των Likes στην σελίδα τους στο Facebook, συνεπώς και του μεγέθους του κοινού τους στην συγκεκριμένη πλατφόρμα.

προσφορές, twitter, followers, deals, offers

Σημαντικές είναι και οι διαφοροποιήσεις που καταγράφονται στον αριθμός των Followers στους λογαριασμούς των δικτυακών τόπων προσφορών στο Twitter. Η διαφορά μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου σε αριθμό Followers λογαριασμού είναι σχεδόν εκατονταπλάσια, καθώς ο πρώτος διαθέτει 6902 followers και ο τελευταίος μόλις 70.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας οι κατηγορίες στις οποίες οι δικτυακοί τόποι που μελετήθηκαν αναρτούν προσφορές είναι πολλές. Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένοι από αυτούς έχουν εντάξει στην ιστοσελίδα τους μόλις τρεις ή τέσσερις ευρείες κατηγορίες, ενώ άλλοι δεκάδες. Για τη διευκόλυνση των αποτελεσμάτων της έρευνας, οι προσφορές ομαδοποιήθηκαν στη συνέχεια σε δέκα βασικές κατηγορίες οι οποίες είναι και αυτές οι οποίες συναντώνται συχνότερα μεταξύ των συγκεκριμένων δικτυακών τόπων.

Στο διάστημα από 01/03/2014 έως 07/03/2014 κατά το οποίο μελετήθηκαν οι δικτυακοί τόποι, σύμφωνα πάντα με τις αναρτήσεις στους λογαριασμούς τους στο Twitter, καταγράφηκαν συνολικά 142 προσφορές. Ως προς την διασπορά τους στις επιμέρους κατηγορίες, αξίζει να σημειωθεί ότι πρώτη κατηγορία είναι αυτή των Φαγητών και Γλυκών με 35 προσφορές, ακολουθούν οι κατηγορίες των θεαμάτων Σινεμά και Θέατρο με 33, τα Προϊόντα με 20 και τα Ταξίδια και η κατηγορία Περιποίηση-Ομορφιά με 18 προσφορές η κάθε μία.

deals, προσφορές, πλήθος, προϊόντα

ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
Αναφορικά με το ύψος των προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι δικτυακοί τόποι ακολουθούν παρόμοια πολιτική ως προς το ποσοστό των εκπτώσεων στις σχετικές κατηγορίες. Τα σχετικά ποσοστά των προσφορών ξεκινούν από 25% και φτάνουν ακόμη και το 90%.
Τα μικρότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες Σινεμά-Θέατρο με 25% και Προϊόντα με 35%. Επισημαίνεται ότι στην κατηγορία Φαγητό-Γλυκό οι προσφορές αρχίζουν από το ύψος του 50%.

ποσοστά, εκπτώσεις, προσφορές, deals, sites, offers

Τα μέγιστα ποσοστά των προσφορών καταγράφονται στις κατηγορίες Περιποίηση-Ομορφιά όπου φτάνουν το 90%, Αθλητισμός-Δραστηριότητες με 86% και Υγείας καθώς επίσης και Αυτοκινήτου-Μηχανής με 82%. Η μεγαλύτερη διακύμανση μεταξύ ελάχιστου και μέγιστου ποσοστού προσφοράς διαπιστώνεται στην κατηγορία Προϊόντα (35-81%), ενώ η μικρότερη στις Υπηρεσίες με ποσοστά που κυμαίνονται από 67-77%.

deals, sites, offers, ποσοστά, εκπτώσεις, προσφορές

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι το Σάββατο και την Κυριακή οι περισσότερες προσφορές αφορούν στην κατηγορία Σινεμά-Θέατρο, την Δευτέρα και την Τρίτη στην κατηγορία Φαγητό-Γλυκό ενώ την Παρασκευή παρατηρείται αυξημένος αριθμός προσφορών στην κατηγορία Περιποίηση – Ομορφιά. Στην κατηγορία Προϊόντα ο αριθμός των προσφορών παρουσιάζει μια ισομερή κατανομή σε όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Αναφορικά με την κατηγορία Ταξίδια οι περισσότερες προσφορές παρατηρούνται την Τετάρτη πιθανώς γιατί αφορούν το Σαββατοκύριακο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s