REPORT: Περιφερειακες Εφημεριδες τριων ταχυτητων

report newspapers perifereia julyΜε αργά βήματα προχωρά η μετάβαση των περιφερειακών εφημερίδων στην ψηφιακή εποχή και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου προς όφελος των τίτλων τους. Αυτή τη στιγμή ο τοπικός τύπος χωρίζεται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες.

Η πρώτη, και δυστυχώς η μεγαλύτερη, περιλαμβάνει τις εφημερίδες που απέχουν πλήρως από το διαδίκτυο καθώς παραμένει υψηλό το ποσοστό των μέσων που δεν διαθέτουν καν ιστοσελίδα (διαβάστε την σχετική έρευνα). Την εποχή που τα παραδοσιακά μέσα δοκιμάζονται διεθνώς, οι εφημερίδες που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση μοιάζουν να έχουν καταθέσει τα όπλα απέναντι στις προκλήσεις της εποχής και να περιμένουν τον “από μηχανής Θεό” ή απλώς τη στιγμή που θα επέλθει το μοιραίο.
Στην δεύτερη κατηγορία εντάσσονται οι περιφερειακές εφημερίδες που διαθέτουν ένα υποτυπώδες site χωρίς όμως αυτό να φιλοξενεί εργαλεία που κρίνονται απαραίτητα για έναν ενημερωτικό δικτυακό τόπο, όπως για παράδειγμα social media, και γενικότερα δίχως να διέπεται από μια φιλοσοφία λειτουργίας που ενισχύει το brand του μέσου και προσθέτει στο παραγόμενο δημοσιογραφικό προϊόν (διαβάστε την σχετική έρευνα).
Υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία εφημερίδων, λιγοστές είναι η αλήθεια, που έχουν αντιληφθεί την αλλαγή που έχει επέλθει στην ενημέρωση και προσπαθούν να τοποθετηθούν στο καινούριο πεδίο του ανταγωνισμού. Έχοντας μια σοβαρή διαδικτυακή παρουσία επιχειρούν να επεκταθούν και στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δυστυχώς, ακόμη και αυτά τα μέσα, φαίνεται να μην γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να επενδύσουν σοβαρά προς αυτή την κατεύθυνση. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η προσπάθεια βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και απαιτούνται πολλά και γρήγορα βήματα, άλματα στην πραγματικότητα, προκειμένου να τοποθετηθούν με αξιώσεις στον ανταγωνισμό που είναι πλέον ιδιαίτερα σκληρός.
Στις μετρήσεις του reforme.gr για τον μήνα Ιούλιο, το σύνολο των λογαριασμών των περιφερειακών εφημερίδων στο Twitter κατέγραψε αύξηση στον αριθμό των Followers. Η μέση αύξηση σε ποσοστό έφτασε το 3,22%. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι ούτε η δημοφιλέστερη περιφερειακή εφημερίδα δεν ξεπερνά τους 2.400 Followers, αριθμός που κινείται στα επίπεδα ενός μέσου χρήστη του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Με ρυθμό ο οποίος αγγίζει το 10% (9,72% για την ακρίβεια) αυξήθηκε σε διάστημα ενός μήνα ο αριθμός των Likes τα οποία συγκεντρώνουν στις σελίδες τους στο Facebook οι περιφερειακές και τοπικές εφημερίδες. Την ώρα που περισσότερες από τις μισές εφημερίδες του Περιφερειακού Τύπου δε διαθέτουν παρουσία στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, υπάρχουν παραδείγματα Μέσων τα οποία ανακαλύπτουν την μεγάλη δύναμη των Social Media και… τρέχουν να καλύψουν το χαμένο έδαφος.
Ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από όλες τις μετρήσεις και αποτυπώνεται και στις τάσεις επισκεψιμότητας του Ιουλίου είναι η λειτουργία του εσωτερικού ανταγωνισμού, ανά διοικητική περιφέρεια. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι υπάρχουν περιοχές όπως η Ρόδος ή και ολόκληρες περιφέρειες όπως η Πελοπόννησος και η Κρήτη, όπου μεγάλος αριθμός εφημερίδων πετυχαίνουν υψηλές επιδόσεις στους συγκεκριμένους τομείς.

Διαβάστε σχετικά:
TOP 20 Περιφερειακές Εφημερίδες: Τάσεις επισκεψιμότητας
TOP 20 Περιφερειακές Εφημερίδες: Περισσότερα Likes στο Facebook
TOP 20 Περιφερειακές Εφημερίδες: Περισσότεροι Followers στο Twitter

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s