Τα ψευτικα Likes και η Στρατηγικη στο Διαδικτυο

Fake Facebook Likes Ψεύτικα ΜΜΕ ΕφημερίδεςΕνστάσεις και απορίες σχετικά με την σημασία των μετρήσεων της απήχησης των λογαριασμών που διατηρούν τα ΜΜΕ στα Social Media διατυπώνουν συχνά εκδότες και στελέχη μέσων ενημέρωσης. Αλήθεια αποτυπώνει τη δύναμη ενός μέσου ο αριθμός των Likes στη σελίδα του στο Facebook, το πλήθος των Followers του λογαριασμού του στο Twitter και στο Google+ ή των συνδρομητών στο κανάλι που διατηρεί στο YouTube; Δεν μπορεί ο αριθμός αυτός να είναι πλασματικός;

Στην εποχή στην οποία η διείσδυση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στους χρήστες του Διαδικτύου ξεπερνά το 50%, η σημασία της παρουσίας ενός μέσου σε αυτά είναι προφανής. Το περιεχόμενο του μέσου προβάλλεται μέσω των λογαριασμών του σε όσους χρήστες έχουν επιλέξει να το ακολουθήσουν, δίνοντάς τους το ερέθισμα ή την αφορμή να επισκεφθούν το δικτυακό του τόπο και να διαβάσουν το θέμα που τους ενδιαφέρει. Κατά συνέπεια ο αριθμός των Likes και των Followers των λογαριασμών ενός μέσου στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης συνθέτουν το κοινό του μέσου στην ψηφιακή εποχή. Η παρουσία ενός μέσου στα Social Media αποκτά μάλιστα ξεχωριστή σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι πολλοί χρήστες παραμένουν συνδεδεμένοι στα Social Media σε όλη τη διάρκεια της σύνδεσής τους στο Διαδίκτυο -και με τη χρήση smartphones η σύνδεση μπορεί να φτάνει τις 24 ώρες το 24ωρο.

Οι μετρήσεις και οι συγκρίσεις πολύ συχνά φέρνουν …γκρίνια και στη σύγκριση της απήχησης των ΜΜΕ στα Social Media διατυπώνονται ενστάσεις σχετικά με το αν οι αριθμοί είναι πραγματικοί ή πλασματικοί. Είναι δεδομένη η δυνατότητα οποιουδήποτε το επιθυμεί να αγοράσει με ένα μικρό αντίτιμο χιλιάδες Likes στο Facebook ή Followers στο Twitter. Πρόκειται για ψεύτικους λογαριασμούς τους οποίους κάποιοι δημιουργούν και στη συνέχεια πωλούν σε όσους θέλουν να …εντυπωσιάζουν με το πλήθος των ακολούθων τους στα Social Media. Η ανίχνευση όμως των σελίδων και των λογαριασμών που διογκώθηκαν με ψεύτικους λογαριασμούς είναι μία πολύ εύκολη διαδικασία. Για παράδειγμα στο Facebook αρκεί κανείς να κοιτάξει στη σελίδα που ερευνά τα στατιστικά σχετικά με το μέρος από το οποίο προέρχονται τα άτομα με την μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Μοιάζει λοιπόν απίθανο το πιο ενεργό κοινό μίας σελίδας ελληνικής περιφερειακής εφημερίδας να προέρχεται από τη Βραζιλία ή την Τουρκία.

Η απήχηση των ΜΜΕ στα Social Media δεν αποτυπώνεται αποκλειστικά από τον αριθμό των Likes και των Followers. Οι αριθμοί αυτοί –ιδιαίτερα αν είναι πραγματικοί- αποτελούν έναν κρίσιμο δείκτη αλλά όχι τον κυριότερο. Οι προσπάθειες των μεγαλύτερων ομίλων ΜΜΕ διεθνώς στρέφονται πλέον όχι μόνο στη δημιουργία όσο γίνεται μεγαλύτερων κοινοτήτων, αλλά στην πιστότητα των κοινοτήτων αυτών, στο engagement, δηλαδή στην ενεργή συμμετοχή των χρηστών που συνθέτουν τις κοινότητες. Όταν όμως υπάρχει μία ολοκληρωμένη και αποτελεσματική στρατηγική στο Διαδίκτυο που συνδυάζει τα παραπάνω τότε οι αριθμοί αποκτούν ουσία και περιεχόμενο και αποτυπώνουν την πραγματική δύναμη του μέσου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s