Η διαφημιση στο διαδικτυο και η βιωσιμοτητα των ΜΜΕ

online advΗ επιβίωση μιας επιχείρησης σήμερα αποτελεί ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα με πολλές παραμέτρους, δύσκολες πράξεις και κρυφές παγίδες που καθιστούν άθλο το εγχείρημα. Στα Μέσα Ενημέρωσης η κατάσταση είναι ίσως ακόμη πιο σύνθετη και ειδικά για τα παραδοσιακά ΜΜΕ πολλοί τείνουν να καταλήξουν στο συμπέρασμα πως ίσως είναι ανώφελο ακόμα και να προσπαθήσει κανείς να λύσει την εξίσωση.

Η τεράστια βουτιά της διαφήμισης και η κάθετη πτώση των πωλήσεων σε συνδυασμό με την ευρύτερη οικονομική – φορολογική κατάσταση έφεραν την πλειοψηφία των εφημερίδων στο χείλος του γκρεμού. Ξεκινώντας από το μηδέν, το τελευταίο διάστημα τα διαφημιστικά έσοδα άρχισαν να σημειώνουν και πάλι θετικά πρόσημα ακολουθώντας όμως έναν νέο δρόμο που μοιάζει μονόδρομος για το μέλλον.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα διαφημιστικά έσοδα που προέρχονται από το διαδίκτυο στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα αντίστοιχα του εντύπου ενώ τείνουν να προσεγγίσουν και αυτά της τηλεόρασης. Γίνεται σαφές πως η βιωσιμότητα των ΜΜΕ περνάει πλέον από το διαδίκτυο. Πόσο σοβαρά στέκονται απέναντι στις νέες προκλήσεις τα ελληνικά παραδοσιακά μέσα; Με σπασμωδικές και πρόχειρες κινήσεις ο ανταγωνισμός μοιάζει αδυσώπητος και δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Η εμπειρία των μεγάλων ΜΜΕ σε διεθνές επίπεδο δείχνει ότι απαιτείται η χάραξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής στο διαδίκτυο.
Τα ΜΜΕ οφείλουν να χτίσουν τα ψηφιακά τους brand με νέα υλικά. Να αναπτύξουν το κοινό τους στο διαδίκτυο φροντίζοντας παράλληλα να δημιουργήσουν πιστές κοινότητες. Η διαδραστικότητα και η διαλογική σχέση με το κοινό είναι νέες έννοιες που πρέπει να ενταχθούν στην φιλοσοφία λειτουργίας των μέσων. Οι χρήστες δεν θα ενημερώνονται απλά μέσα από τους διαδικτυακούς τους τόπους αλλά η συμμετοχή τους θα είναι ενεργή ακόμη και στην παραγωγή του περιεχομένου. Ο ανταγωνισμός είναι πλέον διαφορετικός και η γνώση του είναι απαραίτητη. Η συλλογή, η ανάλυση και η αξιοποίηση των δεδομένων πρέπει να προηγούνται κάθε σχεδιασμού. Οι δεξιότητες που απαιτούνται από το ανθρώπινο δυναμικό γίνονται ακόμη πιο σύνθετες και καθίσταται απαραίτητη η κατάρτισή του στις νέες τεχνολογίες. Η σωστή αξιοποίηση του προσωπικού συνεπάγεται και νέες δομές. Οι παραδοσιακές αξίες που διέπουν την ενημέρωση, και έχουν παραμεριστεί, παραμένουν ο ακρογωνιαίος λίθος ενός στέρεου οικοδομήματος. Η νέα εποχή δεν αλλάζει την ουσία επιβάλλει όμως άλλους τρόπους επικοινωνίας.
Τα βήματα είναι πολλά και τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς με καταιγιστικούς ρυθμούς. Όσο κι αν η μετάβαση στη νέα εποχή μοιάζει βουνό, η ακινησία δεν αποτελεί λύση. Βήμα – βήμα τα Μέσα οφείλουν να προχωρήσουν στην επόμενη μέρα προκειμένου να βρουν τη θέση τους στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s