Απο τα ποσοστα της AGB στα …νουμερα των Analytics

Google analytics, nielsen, agb, τηλεθέαση, επισκεψιμότητα, sitesΣτο τραπέζι της πρωινής σύσκεψης κάθε τηλεοπτικής παραγωγής και καναλιού βρίσκονται επί χρόνια τα νούμερα της τηλεθέασης. Το κρίσιμο μέτρο που δείχνει αν το πρόγραμμα τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού, κάτι που με τη σειρά του θα φέρει διαφήμιση, η οποία θα εξασφαλίσει και τη συνέχιση της παραγωγής του. Στην εποχή του Διαδικτύου τα νούμερα της τηλεθέασης δίνουν τη θέση τους στα νούμερα της επισκεψιμότητας, τα οποία είναι πολύ …αποκαλυπτικά.

Πρωινή αγχωτική συνήθεια κάθε παρουσιαστή, παραγωγού ή υπεύθυνου τηλεοπτικού προγράμματος είναι οι …επιδόσεις της προηγούμενης ημέρας. Αγχωτική γιατί τα νούμερα της τηλεθέασης συνδέονται απόλυτα με την βιωσιμότητα του προγράμματος. Αν η τηλεθέαση είναι υψηλή, τότε διαφημιστές και διαφημιζόμενοι θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν προκειμένου να μεταδώσουν τα μηνύματά τους και άρα το πρόγραμμα θα συνεχίσει να μεταδίδεται. Οι δείκτες τηλεθέασης όμως αποτελούν και ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των ανθρώπων της τηλεόρασης καθώς μετρούν τους τηλεθεατές σε κάθε 5λεπτο. Έτσι οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων έχουν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν ποια είναι τα θέματα τα οποία κράτησαν το ενδιαφέρον του κοινού και να προσαρμόσουν ανάλογα τη μελλοντική θεματολογία προκειμένου να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Τα δεδομένα αλλάζουν σημαντικά στην εποχή του Διαδικτύου αν και τα νούμερα της επισκεψιμότητας αποτελούν τον ίδιο κρίσιμο δείκτη με αυτά της τηλεθέασης: συνδέονται απόλυτα με τη βιωσιμότητα του διαδικτυακού μέσου καθώς από την πορεία τους εξαρτάται η προσέλκυση διαφήμισης. Τι αλλάζει; Πρώτα από όλα ο χρόνος. Οι διαχειριστές των δικτυακών τόπων δε χρειάζεται να περιμένουν την επόμενη ημέρα για να καταγράψουν τις …επιδόσεις τους καθώς τα δεδομένα μετρούν την κίνηση στα sites σε πραγματικό χρόνο.

Όμως τα δεδομένα των μετρήσεων της επισκεψιμότητας των δικτυακών τόπων δεν καταγράφουν μόνο τον αριθμό των επισκεπτών τους. Ο διαχειριστής τους έχει τη δυνατότητα να δει ποια θέματα διαβάστηκαν και από πόσους χρήστες, πόση ώρα παρέμειναν στο δικτυακό τόπο, από ποιες πηγές οδηγήθηκαν στο site οι επισκέπτες (μέσω αναζήτησης από το Google, από τα Social Media, από links σε τρίτες ιστοσελίδες ή πληκτρολογώντας τη διεύθυνση του site), πόσα θέματα διάβασε ο μέσος επισκέπτης, από ποια θέματα-σελίδες εγκατέλειψε το δικτυακό τόπο και ένα πλήθος άλλων δεδομένων.

Τα δεδομένα αυτά αποτελούν ένα πολύτιμο εργαλείο για τους διαχειριστές των sites και η ανάλυσή τους με δημοσιογραφική ματιά  θα έπρεπε να λειτουργεί σαν οδηγός για κάθε Δικτυακό Τόπο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s