Digital First! Τα πλεονεκτηματα και οι δυσκολιες

digital firstΗ εποχή που οι άνθρωποι απλώς αγόραζαν μια εφημερίδα, ένα περιοδικό ή άνοιγαν την τηλεόραση για την ενημέρωση ή την ψυχαγωγία τους έχει παρέλθει. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι στρέφονται στις ψηφιακές συσκευές. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Adobe, από τον Αύγουστο του 2012 έως τον Φεβρουάριο του 2013, σημειώθηκε αύξηση κατά μέσο όρο 200 τοις εκατό στους αναγνώστες των ψηφιακών εκδόσεων.

Ο λόγος είναι αρκετά απλός. Στη σημερινή εποχή, οι αναγνώστες θέλουν την πληροφορία εύκολα στα χέρια τους και την θέλουν ΤΩΡΑ! Ηλεκτρονικοί υπολογιστές, smartphones, φορητοί υπολογιστές και ταμπλέτες κάνουν ότι είναι δυνατόν προς αυτήν την κατεύθυνση. Η λογική του Digital First ισχύει εδώ και καιρό στους μεγαλύτερους εκδοτικούς ομίλους διεθνώς. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα αυτής της λογικής;

Τα πλεονεκτήματα

Ευρύτερο κοινό
Μέσω του διαδικτύου απευθύνεσαι σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Σύμφωνα με τις έρευνες το κοινό αυτό που έχει μάθει να παίρνει δωρεάν την πληροφόρηση μπαίνει πλέον στη διαδικασία να πληρώσει για την ψηφιακή έκδοση του μέσου που επιλέγει. Τουλάχιστον στο εξωτερικό καθώς στην Ελλάδα η λογική των paywalls δεν φαίνεται να προχωράει ακόμα. Πάντως το παράδειγμα των Financial Times είναι ενδεικτικό για το πού οδηγούνται τα πράγματα. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, αυτή την στιγμή οι συνδρομητές της ψηφιακής έκδοσης τείνουν να φτάσουν τις πωλήσεις του φύλλου με την ψαλίδα να κλείνει με ραγδαίους ρυθμούς.

Πρόσθετα έσοδα
Αυτή τη στιγμή όπως έχουμε επισημάνει και σε άλλες μας αναρτήσεις τα έσοδα που προέρχονται από την διαφήμιση στο διαδίκτυο αυξάνονται συνεχώς σε αντίθεση με την διαφήμιση που προέρχεται από το έντυπο. Μια σωστή διαδικτυακή στρατηγική μπορεί να φέρει επιπλέον έσοδα στο ταμείο!

Είναι οικονομικά αποδοτική
Το κόστος που απαιτείται για να χτίσει ένα Μέσο την ψηφιακή του παρουσία είναι πολύ μικρό σε σχέση με το αν επιχειρούσε για παράδειγμα από την αρχή να επενδύσει στο χώρο των εντύπων. Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όπως κάθε σοβαρή επένδυση έτσι και η προσπάθεια δημιουργίας ή αναβάθμισης του ψηφιακού brand ενός μέσου κοστίζει και πως… ότι πληρώνεις παίρνεις! Πολύ γρήγορα όμως αποφέρει, έστω μικρά, έσοδα και παρέχει την προοπτική της ανάπτυξης.

Προσφέρει ευελιξία
Είναι ξεκάθαρο ότι το διαδίκτυο είναι γρήγορο και άμεσο. Αυτό είναι παράλληλα πρόβλημα γιατί πολύ εύκολα σε έναν αγώνα ταχύτητας μπορεί να γίνει λάθος. Την ίδια στιγμή όμως μπορείς επίσης εύκολα και γρήγορα να αλλάξεις και να διορθώσεις οτιδήποτε επιθυμείς. Θα πρέπει να σημειώσουμε ωστόσο πως και στο διαδίκτυο… τα γραπτά μένουν!

Τα μειονεκτήματα

Χρειάζεται χρόνος για χτίσεις το κοινό σου
Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι επενδύουν πρωταρχικά στο διαδίκτυο καθώς ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και δεν μπορείς από τη μια στιγμή στην άλλη να κερδίσεις και να χτίσεις την δική σου πιστή κοινότητα. Για τους εκδότες ωστόσο που έχουν ήδη παραδοσιακές εκδόσεις και συνεπώς ένα ισχυρό brand και ένα σταθερό κοινό, είναι ευκολότερο να κάνουν τη μετάβαση. Καθοριστικός σε αυτό το σημείο θεωρείται ο ρόλος των social media που η σωστή χρήση τους βοηθάει σημαντικά στη δημιουργία πιστών κοινοτήτων.

Τα έσοδα έρχονται σταδιακά
Σε συνέχεια των παραπάνω γίνεται σαφές πως για να κερδίζει σημαντικά ποσά ένα μέσο από το διαδίκτυο απαιτείται χρόνος. Όπως είπαμε πρόκειται για επένδυση και απαιτεί εκτός όλων των άλλων υπομονή και επιμονή.

Απαιτεί αφοσίωση
Για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του κοινού στο διαδίκτυο πρέπει να αποδείξεις ότι δεν το κάνεις με τη λογική της αρπαχτής, αλλά δίνεις βαρύτητα και αφιερώνεις χρόνο και κόπο προκειμένου να ενημερώσεις σωστά το κοινό σου. Χρειάζεται συνέπεια στην ποιότητα αλλά και στο χρόνο που πραγματοποιούνται οι αναρτήσεις. Όλα αυτά απαιτούν αφοσίωση και κατά συνέπεια σημαντικό χρόνο.

Advertisements

One thought on “Digital First! Τα πλεονεκτηματα και οι δυσκολιες

  1. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο και επίκαιρο. Νομίζω το ερώτημα επιλέγω να δημιουργήσω ένα παραδοσιακό μέσο πχ περιοδικό ή μια online έκδοση του είναι πλέον ρητορικό. Το online ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στις σημερινές συνθήκες εκτός αν μιλάμε για πολύ ιδιαίτερες εκδόσεις σε κάποιο niches της αγοράς. Όπως πολύ σωστά επισημαίνεται στο άρθρο το online δεν σημαίνει κάτι που δημιουργείται εύκολα. Το brand building είναι σημαντικό όπως επίσης και η ξεκάθαρη στόχευση των διαφόρων target groups. Οι διαφημίσεις παραμένουν το κύριο monetization model, εξάλλου ολόκληρη Google βασίζει την αυτοκρατορία της σε αυτές. Θα ήθελα να προσθέσω και την ανάγκη για seo του online μέσου έτσι ώστε να εμφανίζεται ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s