Απιστευτο! Το «κλικ δολωμα» και τα αποτελεσματα του

click baitΚάθε μέσο επιθυμεί όσο το δυνατό περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα του και αυτό είναι απολύτως θεμιτό και κατανοητό. Ο σκοπός όμως αγιάζει τα μέσα; Έχουν τελικά όλα τα μέσα που χρησιμοποιούνται προς αυτή την κατεύθυνση ουσιαστικό αποτέλεσμα; Μήπως κάποιες μέθοδοι μακροπρόθεσμα διώχνουν τελικά το κοινό από τις ιστοσελίδες;

Μια πολύ συνηθισμένη μέθοδος προσέλκυσης επισκεπτών στους διαδικτυακούς τόπους, μέσω των social media κυρίως, είναι αυτή που ακούει στο όνομα “Click Bait” ή αλλιώς στο “κλικ δόλωμα”!
Σαν άλλοι ψαράδες επισκεπτών ρίχνουμε το δόλωμα στη θάλασσα του διαδικτύου και περιμένουμε από τα… ψάρια να τσιμπήσουν! Η πρακτική αυτή αναφέρεται στην παρουσίαση θεμάτων με πιασάρικους τίτλους που όμως δεν αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια το περιεχόμενο που ακολουθεί ή σε ακραίες περιπτώσεις δεν έχει καμία απολύτως σχέση!
Πόσες φορές δεν έχετε συναντήσει μπροστά σας την είδηση “Απίστευτο! Πασίγνωστος τάδε έκανε το ακατονόμαστο…” και μόλις κάνατε κλικ βρεθήκατε μπροστά σε μια ανούσια είδηση που ούτε καν πλησίαζε τον τίτλο που την συνόδευε. Παρόλα αυτά οι μετρήσεις δείχνουν ότι τα site που χρησιμοποιούν αυτή την μέθοδο πιάνουν τελικά πολλά… ψάρια! Είναι όμως η συγκεκριμένη μια μέθοδος που φέρνει ουσιαστικά αποτελέσματα στην επισκεψιμότητα ενός δικτυακού τόπου;

Γιατί χρησιμοποιείται το Click δόλωμα;

Ο κύριος λόγος που πολλές ιστοσελίδες χρησιμοποιούν το κλικ δολώματος είναι για να προσελκύσουν ανυποψίαστους χρήστες του Διαδικτύου για τη διαφήμιση. Αφού κάνετε κλικ στο δόλωμα, μπορούν στη συνέχεια να σας βομβαρδίζουν με διαφημίσεις, με την ελπίδα ότι στη συνέχεια θα κάνετε κλικ σε αυτές. Ένα κλικ δόλωμα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να φουσκώσουν οι αριθμοί κυκλοφορίας σε μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα, κάνοντας να φαίνεται ότι έχει περισσότερες οργανικές επισκέψεις από ό, τι πραγματικά θα έπρεπε. Επιπλέον, η ελπίδα είναι ότι θα συνεχίσετε την ανάγνωση σε άλλες ιστορίες βλέποντας παράλληλα και άλλες διαφημίσεις.

Γιατί το Click δόλωμα δεν είναι η απάντηση για την ιστοσελίδα σας

Γιατί πρώτα από όλα το δόλωμα ανήκει στο νερό, όχι στην ενημέρωση.
Ενώ στην αρχή η χρήση τέτοιων κλικ δολωμάτων μπορεί να φέρει επισκέπτες, πληγώνει σταδιακά την αξιοπιστία ενός δικτυακού τόπου. Πολύ γρήγορα η περιέργεια θα αντικατασταθεί από την απογοήτευση και τότε είναι πιθανό ο χρήστης να μην επισκεφθεί ποτέ ξανά την συγκεκριμένη ιστοσελίδα ακόμη κι αν έχει κάτι σημαντικό να του πει! Μια τέτοια ζημιά είναι τις περισσότερες φορές ανεπανόρθωτη ή στην καλύτερη περίπτωση απαιτεί πολύ χρόνο και τεράστια προσπάθεια για να επανακτήσει ένα μέσο την εμπιστοσύνη του αναγνώστη.

Λήψη μέτρων ενάντια στο φαινόμενο του “Click bait”

Καθώς η συγκεκριμένη πρακτική έχει πάρει διαστάσεις πολλοί μεγάλοι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στο χώρο έχουν αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα προκειμένου να προστατέψουν τους χρήστες τους. Ήδη το Facebook προχώρησε πρόσφατα σε ορισμένες μικροαλλαγές στους αλγορίθμους του για να μετρήσει το φαινόμενο μέσα από την συμπεριφορά των αναγνωστών. Στους συνδέσμους που διαπιστώνεται ότι ο επισκέπτης μόλις μπει προσπαθεί αμέσως να φύγει, προχωρά στην υποβάθμισή τους και φροντίζει να εμφανίζονται λιγότερο από συνδέσμους που θεωρούνται ότι είναι πιο δημοφιλής, και ως εκ τούτου, πιο αξιόπιστοι. Επιπλέον, ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη τα likes και τα share μιας ανάρτησης προκειμένου να προχωρήσει στον χαρακτηρισμό της.

Η εναλλακτική λύση

Για άλλη μια φορά όλα καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο βασιλιάς είναι το περιεχόμενο! Ο έξυπνος τίτλος που θα τραβήξει την προσοχή και θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών απαιτεί μαεστρία και είναι στοίχημα για την επιτυχία ενός δικτυακού τόπου. Πάντα όμως θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα εξίσου ή γιατί όχι, καλύτερο περιεχόμενο. Ο συνδυασμός των δύο αποτελεί την χρυσή συνταγή προκειμένου οι αναγνώστες να μένουν ικανοποιημένοι και να επανέρχονται συνεχώς σε έναν δικτυακό τόπο.
Μπορείς να ξεγελάσεις πολλούς για λίγο, μπορείς να ξεγελάσεις λίγους για πολύ αλλά δεν μπορείς να ξεγελάς πολλούς για πάντα!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s