Πως τα Media θα γινουν Social

social mediaΤο Facebook σε ορισμένες χώρες ξεπερνά σε επισκεψιμότητα ακόμη και το Google. Το Twitter σύντομα θα αποτελεί το νούμερο ένα breaking news μέσο. To ΥουΤube κρατά καθηλωμένο το μεγαλύτερο ποσοστό των νεανικών κοινών που τόσο πολύ επιζητούν τα ΜΜΕ. Η δύναμη των social media είναι πλέον αδιαμφισβήτητη και όλοι προσπαθούν να την εκμεταλλευτούν. Άλλοι με επιτυχία και άλλοι… όχι!

Η σωστή στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ένα θεμελιώδες ζήτημα στη λειτουργία κάθε μέσου ενημέρωσης. Τα μεγάλα συγκροτήματα διεθνώς έχουν επενδύσει σημαντικά στον συγκεκριμένο τομέα δημιουργώντας ξεχωριστά τμήματα που ασχολούνται αποκλειστικά με το κομμάτι προώθησης του περιεχομένου στα social media. Στην Ελλάδα υπάρχουν δικτυακοί τόποι με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα που στηρίζονται κατά κύριο λόγο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το κοινό που προέρχεται από το Facebook αγγίζει και το 80% του συνόλου των επισκέψεων που δέχεται ένας δικτυακός τόπος, με συγκεκριμένα παραδείγματα να αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Πώς όμως χτίζουμε μια σωστή στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Εν αρχή ην το… περιεχόμενο!

Για να υπάρχει διάρκεια σε οτιδήποτε επιχειρούμε πρέπει να υπάρχει ουσία και φυσικά το προϊόν να έχει αξία. Τα social media μπορούν να “τραβήξουν” επισκέπτες σε έναν δικτυακό τόπο, όμως αν η “πρόσκληση” είναι κενή περιεχομένου τότε πολύ γρήγορα τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά (διαβάστε «Απίστευτο! Το κλικ- δόλωμα και τα αποτελέσματά του»).

Το μηχάνημα κάνει καλή δουλειά, αλλά κάνει και λάθη! 

Η σύνδεση και η αυτόματη προώθηση του περιεχομένου στα social media είναι σίγουρα μια εύκολη λύση ωστόσο μπορεί να κουράσει τους χρήστες ενός δικτύου που από την υπερπληροφόρηση ενίοτε επιλέγουν την ελεγχόμενη ροή πληροφοριών. Με λίγα λόγια απαιτείται μελετημένος προγραμματισμός των αναρτήσεων και συγκεκριμένη στόχευση με βάση το δίκτυο, την ώρα και την ημέρα. Αυτό βέβαια είναι μια στρατηγική που πρέπει να ακολουθείτε και στο site. (διαβάστε «Time Sensitive Content. Γιατί κάθε ώρα δεν είναι ίδια»).

Κάθε δίκτυο δεν είναι το ίδιο!

Στόχος είναι οι αναρτήσεις να είναι διαφορετικές για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Στο μέγεθος, στο στυλ γραφής, στην ώρα ακόμη και στο περιεχόμενο. Όπως διαφορετικές είναι και οι δυνατότητες αλλά και το κοινό κάθε δικτύου! Με αυτή τη λογική, αλλιώς θα προωθήσουμε μια είδηση στο Facebook και αλλιώς θα τη γράψουμε για το Twitter. Ακόμη μπορεί κάτι που θα ανέβει στο Twitter να μην ανέβει υποχρεωτικά και στο facebook και το αντίστροφο. Στο YouTube, στο Google+ η στρατηγική μπορεί να είναι τελείως διαφορετική κ.ο.κ.

Διαλογική σχέση με το κοινό!

Το βασικότερο όλων και ίσως το σημείο που υστερούν σχεδόν στο σύνολό τους τα ΜΜΕ είναι η ανάπτυξη διαλογικής σχέσης με το κοινό τους στα social media. (διαβάστε «Έρευνα: Ο ελληνικός Τύπος στα Social Media»). Στόχος κάθε μέσου είναι η δημιουργία πιστών κοινοτήτων που εξασφαλίζει ένα σταθερό κοινό και δίνει διαφορετικές δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν κατά κύριο λόγο ως πεδία διαλόγου και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται και από τα ΜΜΕ. Δεν αρκεί η προώθηση περιεχομένου για να δημιουργηθεί ένα πιστό και δυναμικό κοινό. Ο διάλογος απαντά στις ανάγκες του κοινού των social media και επιτρέπει στο μέσο να αποδείξει ότι εκτός από το να μιλάει, ξέρει επίσης να ακούει και να συνδιαλέγεται!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s