Ο Τυπος και ο διαλογος στα Social Media: Το Facebook Event της Καθημερινης

Καθημερινή, εφημερίδα, facebook, διάλογος, event, ηγέτες

Ποιοι είναι οι ηγέτες της σημερινή εποχής; Στον τομέα της ενημέρωσης που τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρδην και το μοντέλο που έχει επικρατήσει βασίζεται στη συμμετοχικότητα είναι προφανές ότι ο ρόλος αυτός ανήκει στους πολίτες. Οι μέχρι σήμερα έρευνες δείχνουν ότι ο τύπος στην Ελλάδα δεν έχει αντιληφθεί πλήρως την αλλαγή που έχει ήδη συντελεστεί και επιμένει να χρησιμοποιεί τα εργαλεία της δεύτερης γενιάς του διαδικτύου, όπως για παράδειγμα τα Social Media, αποκλειστικά για την προώθηση του περιεχομένου του και όχι για να αναπτύξει ένα διάλογο με το κοινό.

Μια κίνηση προς την σωστή κατεύθυνση ήταν η διαδικτυακή πρωτοβουλία της εφημερίδας Καθημερινή για την ανάπτυξη ενός διαλόγου μέσα από το Facebook με θέμα “Αναζητώντας ηγέτες”. Η ενέργεια πραγματοποιήθηκε με αφορμή την σειρά βιβλίων που προσφέρει η Καθημερινή της Κυριακής και αποτελεί ένα πρώτο πείραμα για τα παραδοσιακά μέσα της χώρας.

Πώς υλοποιήθηκε η ιδέα;

– Η Καθημερινή της Κυριακής δημιούργησε ένα Facebook event στην σελίδα που διατηρεί στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.

– Θέμα του event ήταν “Διάλογος: Αναζητώντας Ηγέτες” και η ημερομηνία διεξαγωγής του ορίστηκε η Τετάρτη 15 Οκτωβρίου

– Ο σύνδεσμος του event δημοσιοποιήθηκε στην ιστοσελίδα kathimerini.gr

– Οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να συμμετέχουν στο διάλογο δηλώνοντας ότι θα παραστούν στο προγραμματισμένο event

– Παράλληλα προσκλήθηκαν από την Καθημερινή 736 χρήστες του Facebook

– Η διάρκεια της εκδήλωσης ορίστηκε από τις 10.00 μέχρι τις 18.00

– Το event χωρίστηκε σε χρονικές ζώνες και για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος του κοινού σε κάθε ζώνη το διάλογο άνοιγαν αρθρογράφοι και δημοσιογράφοι της Καθημερινής και του ΣΚΑΪ καθώς επίσης σημαντικές προσωπικότητες.

– Οι συμμετέχοντες μπορούσαν να τοποθετηθούν χωρίς περιορισμό λέξεων

– Επίσης μπορούσαν να δημοσιεύσουν οπτικοακουστικό υλικό σχετικό με την θεματική του διαλόγου

– Υπήρχε έλεγχος ο οποίος απέκρυπτε από τον διάλογο απρεπή σχόλια

Ποια ήταν τα αποτελέσματα της ενέργειας;

– Για την εκδήλωση ενημερώθηκαν συνολικά 9100 χρήστες του Facebook

– Την εκδήλωση παρακολούθησαν 1900 χρήστες

– Συμμετοχή με clicks και κοινοποιήσεις είχαν 451 άτομα

– Ενεργά στο διάλογο με τοποθετήσεις και σχόλια συμμετείχαν 46 άτομα

Η Καθημερινή χρησιμοποίησε με επιτυχία το Facebook event αναπτύσσοντας διαδραστική σχέση με το κοινό της κάνοντας ένα πρώτο βήμα για το άνοιγμα του διαλόγου με τους πολίτες και την δημιουργία πιστής κοινότητας του μέσου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s